سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 92/12/23 | 8:55 عصر | نویسنده : سرویس ادبی مجله پارسی نامه

جشنواره ادبی شکوه حضور

 

بنام خدا

فرهنگ و ادب در تاریخ پر فروغ ملت ایران نه تنها آوردگاه شور و احساس و عاطفه و ایمان؛ بلکه تجلی گاه اراده و استحکام ما بوده و هست.

در این معنی، هنر اصیل است که با شور و شیدایی واقعی در عبور از گذرگاه زمان پایداری و عزت  را به ارج جاودانگی خود می رساند.

 هنر انقلابی در بلندای دلدادگی و پایداری هنرمندان نام آور در طول تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب، مبدأ و منشأ خلق آثار بلند مرتبه‌ای شده است که هماره چراغ راه افق‌های اندیشه ملت خداجو بوده است و در این میان سهم هنرمندان متعهد ما فراموش ناشدنی است  . 

در انتقال معارف ناب انقلابی، در پاسداشت و جاودانه سازی حماسه‌های پر شکوه، در حفظ و استمرار فرهنگ، آداب، رسوم و در کوتاه سخن در مراقبت و ارتقاء فرهنگ ناب اسلامی، حضور مداوم و اثرگذار سخن پردازان و شاعران انقلابی است که به روشنایی آفتاب درخشان در منظر نکته پردازان و نقادان مشهود و هویداست . 

هیئت داوران نخستین جشنواره شکوه حضور، در پایان ضمن قدردانی و سپاس از تمامی نویسندگان فرهیخته و تلاش‌گر حوزه ادب و فرهنگ، ضروری می داند ادیبان  جوان را به آشنایی جدی با اصول و مبانی شعر دعوت نماید و برگزیدگان جشنواره را به تلاش بیشتر جهت شکوفایی استعدادهای خود و ارتقای مهارت های ادبی فراخواند و بر حذر دارد از اینکه این موفقیت را قله مسیر خود بدانند و در باد این موفقیت بیاسایند.

برگزیدگان جشنواره به انتخاب هیئت داوران

در بخش شعر:

هیئت داوران با بررسی آثار رسیده و ارزیابی آنها با معیار ادبی، برگزیدگان بخش شعر را به ترتیب زیر اعلام می دارد:

رتبه اول:شعر   «پای این انقلاب می مانیم »  سروده «آقای محمد عابدینی»به خاطر به کاربستن شیوه روایت جذاب و تکنیکی در کنار برخورداری از پیرنگ قوی و زبان مناسب ادبی.

رتبه دوم: شعر  «سیب سرخ آزادی»  سروده    «سرکار خانم شکیبا » به جهت شیوه تکنیکی کشش و زبان شفاف موضوع

رتبه سوم : هیئت داوران در بخش شعر اثری را حائز رتبه سوم نمیداند.

 

در بخش خاطره:

رتبه اول:« وبلاگ حرف اضافه»  نوشته «زی کا» به خاطر انعکاس خصیصه فداکاری و عشق به وطن در کنار بهره گیری از عنصر کشش در روایت داستانی مضاف بر تکیه بر نقش کمی مطالب.

رتبه دوم:« نوشته موشک باران 22 بهمن »  نوشته «خانم نورالزهرا» به به جهت برخورداری از درون مایه شجاعت و بردباری در کنار توجه جدی به موضوع در روایت

رتبه سوم : هیئت داوران در این بخش نیز اثری را حائز رتبه سوم نمی داند. اما در بخش خاطره ی اثر زیر شایسته تقدیر معرفی می گردد.

«خاطره ای از ایام پیروزی انقلاب اسلامی » نوشته خانم شبستان

 

* لازم به ذکر است که با نظر هیئت داوران تعدادی از نوشته ها که با موضوع مسابقه مرتبط نبود، از همان ابتدا از دور مسابقه حذف شد.

 

راشد خدایی- دبیر جشنواره ادبی شکوه حضور-  زمستان 1392 - یزد




  • معلم آی تی
  • سه راهی
  • راه بلاگ
  • بیابان زدایی